Refund of doneer.

De evenementensector is hard getroffen door de coronacrisis. Sommige organisatoren zullen de klap misschien niet te boven komen. Kaartkopers kunnen de organisatoren in deze moeilijke tijd ondersteunen door het aankoopbedrag niet of gedeeltelijk terug te vragen. Op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat we na corona weer kunnen feesten en genieten.

Support-your-organizer.png
Barcode check refund

Hoe gaat het in zijn werk?

Stager heeft de Refund or Donate tool ontwikkeld. Wanneer een evenement verplaatst of afgelast is, moet de organisator eerst instellen dat voor tickets van dit evenement om terugbetaling gevraagd kan worden. Vervolgens kun jij als kaartkoper via onderstaande link naar de Refund or Donate tool om de barcode van je ticket in te voeren.

Wanneer je een geldig ticket via Stager hebt gekocht voor een evenement, waarvoor tickets ge-refund kunnen worden, dan kom je bij een formulier. In dit formulier geef je aan of je het gehele bedrag terug wilt ontvangen, een gedeelte van de ticketprijs, of misschien wil je wel het gehele aankoopbedrag doneren.

Meerkat-Superhero

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

De organisator stelt in tot wanneer om teruggave gevraagd kan worden. Hierna moet de administratie van Stager de opdracht krijgen om de refund te verzorgen. In sommige gevallen zal de organisator nog geld overmaken op de rekening van Stager. Alles bij elkaar gaat hier wel een aantal weken overheen. 

Wij streven er in ieder geval naar om binnen 5 dagen het geld op je rekening terug te storten, nadat we de opdracht en de ticketgelden van de organisator hebben ontvangen. Duurt het te lang of heb je vragen hierover, neem contact op met de organisator van het evenement en zet ons (support@stager.nl) in de cc: van je mail.

Belangrijk om nog te vermelden

  • Alleen geldige, online gekochte tickets worden geaccepteerd door onze Refund or Donate tool. Neem voor de restitutie van hardcopy voorverkoop tickets contact op met de organisator van het evenement.
  • Organisatoren kunnen aangeven of ze het gehele aankoopbedrag (ticketprijs + servicekosten) terug willen storten of dat ze enkel de ticketprijs terugstorten zodat ze met de servicekosten alle betaal- en refund kosten kunnen dekken.
  • Het is mogelijk dat een organisator zijn tickets in ons systeem als geblokkeerd of refunded markeert. Als dit het geval is kun je niet om een refund verzoeken. Neem contact op met de organisator.
  • Tickets die via TicketSwap zijn gekocht worden niet door ons geaccepteerd voor terugbetaling. Wend je hiervoor tot TicketSwap (https://ticketswap.nl). 
  • Je kunt per ticket maar één keer aangeven welk bedrag je terug wenst te ontvangen. Hierna wordt het ticket automatisch geblokkeerd. 
  • Je moet een refund aanvragen per ticket. Als je meerdere tickets hebt gekocht, moet je dit per ticket invullen.


We’re in this together.

We stimuleren onze klanten, de organisatoren van evenementen waar jij tickets voor hebt gekocht, om je zo goed en duidelijk mogelijk te informeren. Mocht je vragen hebben over verplaatsingen of afgelastingen, neem dan contact op met de organisator. Je kunt een reply sturen op de ticket download email. Als je tegen problemen oploopt tijdens het aanvragen van een refund, neem contact met ons op via de chat.

Bij ieder privacy beleid hoort een lelijke cookiemelding. Dus dit is hem! Het is goed om te weten dat we echt cookies nodig hebben om je een betere ervaring van Stager te geven. Wanneer je door surft op deze site ga je akkoord met het gebruik van cookies.

sluiten